اوايل آغاز سئو

در اوايل سنه 1990 اولين موتور‌هاي جستجو شغل خود را پیش درآمد کردند؛ بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن سررسید ملت موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که امثال صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا سپریدن مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.

با رشد همیشگی اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري نما مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري بهره‌گیری مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم کلمه کليدي ( تعداد دفعاتي که يک واژه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه کاربرد شده تقسيم بر شمار همه کلمات صفحه) و برچسب‌هاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردند. به پیگیری اين رشد سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خویش را شروع کرد. با گسترش رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو به تعقیب پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند.

يک مقاله که توسط نيويورک تايمز در نوامبر سنه 1996 چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که براي قرار گرفتن در بالاي صفحه نتايج جستجو از روش‌هاي غير اخلاقي سئو کاربرد مي‌کردند. اين نوشتار توضيح مي‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتي يک سايت را به همراه کلمات کليدي ويژه که معمولا در پشت گرافيک سايت مخفی شده است، بارگذاري مي‌کنند که در نتيجه موتورهاي جستجو اين واژه ها کليدي را شمارش کرده و رتبه بندي سايت را افزايش مي‌دهند.

همان طور که گفته شد توسط آوردن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي ویژه در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن موعد پیمان دریافت در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. امروزه الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو پيچيده‌تر شده‌اند و خيلي مشکل است که مهندسين بهينه‌سازي بتوانند موتورهاي جستجو را دستکاري کنند، البته اين بازي موش و گربه بين مهندسين سئو و موتورهاي جستجو امروزه نيز هستی دارد و ادامه پيدا خواهد کرد.

 

اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش بستگی بين صفحات و واژه ها کليدي وارد شده بدست کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را پرتو مي‌دهد.

بعد از اينکه سئوبراي شفا رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خویش را آغاز کرد، اين فرآيند نيازمند نزاکت و سررسید براي پياده‌سازي روش‌هاي خویش شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.

بسته به اينکه چگونه واژه ها کليدي رقابتي در بهينه سازي باره استفاده پیمان مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها درازا مي‌کشد الی به نتيجه برسد. اگر چه شدنی است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در طویل مدت مزاياي سئو مایه افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه لغایت نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را دربرگیرنده مي‌شود، پیمان گيرند.

اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش شرکت آوش تک مي‌رسانند بر راز رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال واژه کليدي رقابتي "بيمه خودکار" 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود برگزیدن مي‌دهد، اين بدين معني است که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه نخست 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خود وابستگی مي‌دهد. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها مفید است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به شمار مشتريانشان اضافه مي‌شود.

يک مطالعه ديگر پرتو مي‌دهد جستجو کنندگان خيلي همنشین دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند؛ اين مطالعه مشخص مي‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک مي‌کنند و فقط 27.3 درصد کاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک مي‌کنند. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکت‌ها تاثير سئو را دانسته و آماده هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند.


akhbar tecnolozh8 جستجو ,سئو ,نتايج ,يک ,کليدي ,سايت‌ها ,نتايج جستجو ,است که ,موتورهاي جستجو ,وب سايت‌ها ,در بالاي ,طبيعي نتايج جستجو ,پيوندهاي طبيعي نتايج ,بيشترين صفحات مرتبط ,نتايج جستجوي طبيعيمنبع

افزایش آمار جراحات ناشی از کاربرد موبایل با بیشتر شدن محبوبیت این گجت ها

موتورلا وان هایپر دوازدهم آذر معرفی می‌شود

https://www.bartarinha.ir/fa/news/932642/۱۰-بازی-ویدئویی-پرفروش-تمام-دوران

آزرا پوست انداخت؛ رونمایی از هیوندای آزرا ۲۰۲۰ فیس‌لیفت

قاب گوشی مهمترین لوازم جانبی های موبایل است

جهانی شدن اکوسیستم استارتاپی مصر به کمک اهرام ثلاثه

6 ویژگی منحصر به فرد "اپل واچ" جدید

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مزایای فیلتر شنی اطلس آب جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی ** جدیدترین موزیک ها ** فروش تردمیل ارزان قیمت درب اتوماتیک شیشه ای وُیاه دانلود | دانلود فیلم و سریال جدید معرفی کالا فروشگاهی repairapplaince شبکه پالیس (دنیای تجهیزات شبکه)